Projekt matematyczny w SP 2 zakończony
Stowarzyszenie „Łapska Dwójka”, działające przy Szkole Podstawowej nr 2 w Łapach, od września realizowało projekt matematyczny „Przez rozrywkę do matematyki”. Fundacja mBanku wsparła finansowo pomysł, jak wykorzystać rozrywkę do przekazania wiedzy matematycznej.
We wrześniu i październiku siódmoklasiści z grupy projektowej uczestniczyli w warsztatach, podczas których samodzielnie zaplanowali realizację zajęć matematycznych w klasach starszych. Zostali również przeszkoleni z narzędzi internetowych: Wordwalla i Canvy. Efektem ich działań są gry matematyczne przygotowane na platformie Wordwall, plansze matematyczne przygotowane na platformie Canva oraz scenariusz zajęć matematycznych.
W listopadzie odbył się w trybie zdalnym Tydzień Matematyki. Uczniowie z grupy projektowej przeprowadzili on-line lekcje matematyki w klasach 7-8, wykorzystując przygotowane wcześniej interaktywne pomoce matematyczne. Nauczyciele matematyki otrzymali zestawy plansz matematycznych, które będą mogli wykorzystać po powrocie do nauczania stacjonarnego. Na stronie szkoły został zamieszczony scenariusz zajęć matematycznych oraz plansze w wersji elektronicznej.
Mamy nadzieję, że internetowe pomoce uatrakcyjniły zajęcia matematyki i dzięki temu uczniowie łaskawiej spojrzą na ten przedmiot.
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.
Stowarzyszenie Edukacyjne "Łapska Dwójka" przy Szkole Podstawowej nr 2 w Łapach otrzymało dofinansowanie na realizację projektu "Przez rozrywkę do matematyki"!
Podczas pierwszego etapu realizacji projektu, w ramach warsztatów, uczniowie przygotują się do samodzielnego planowania i realizowania zajęć matematycznych, poznają narzędzia takie jak Wordwall i Canva, przygotują z wykorzystaniem tych programów interaktywne pomoce matematyczne i plansze edukacyjne do nauki matematyki z wykorzystaniem tych programów.
Następnie uczestnicy zorganizują Tydzień Matematyki, czyli zajęcia z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej interaktywnych pomocy matematycznych. Wydarzenie to przybliży praktyczne wykorzystanie matematyki w życiu codziennym. Po raz pierwszy uczniowie zaangażowani w projekt będą uczestniczyć w warsztatach, które przygotują ich do samodzielnego planowania i realizowania zajęć.